Magyarország Kormányának felhívása a fejlesztő nevelés-oktatást és a pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó, valamint az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatot működtető köznevelési intézmények számára , a korai iskolaelhagyást csökkentő és a minőségi oktatáshoz való hozzáférést előmozdító projektek megvalósítása érdekében.
A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a társadalmi felzárkózási és népesedési programok kezelését a köznevelés minőségének fejlesztése útján, kiemelt tekintettel a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére. A cél eléréséhez a Kormány a fejlesztő nevelés-oktatást és a pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó, valamint az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatot működtető köznevelési intézmények fejlesztésével kíván hozzájárulni a jelen felhívásban foglalt feltételek mentén.
A projekt címe: „Mindannyian mások vagyunk” A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a Békéscsabai Tankerületi Központban
Békéscsabai Tankerületi Központ szerepe a projektben: Projektgazda
Projekt azonosító: EFOP-3.1.6-16-2017-00045
Indítás: 2019. szeptember 1.
Zárás: 2023. november 29.
Támogatás összege: 171 400 000 Ft
Projekt státusza: Folyamatban lévő
A projekt átfogó célja:
Az inkluzív, méltányos és minőségi nevelési-oktatási feltételek javítása
A nevelési-oktatási egyenlőtlenségek csökkentése
A pályázat konkrét célja az Esély Pedagógiai Központ EGYMI, mint megvalósító számára
I. A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekeket ellátó intézmények szakmai fejlesztése
II. Utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat
A pályázatba bevont telephelyeink
Székhelyintézmény 5600 Békéscsaba, Vandháti út 3.
Pánczél Imre Tagintézmény 5700 Gyula, Szent István út 36.
Pánczél Imre Tagintézmény Telephelye 5700 Gyula, Szent István út 34.
Projekt tevékenységünk: A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekeket ellátó intézmények szakmai fejlesztése
I. A) Az Intézmény szakmai megújulása
Honlapunkon elérhető szakmai módszertani anyagok:
„Kapcsolattartási utak” – a köznevelési intézmények és a szociális alapellátást-szakellátást biztosító intézmények közötti kapcsolattartási utak módszertani segédanyaga.
Megfigyelési szempontrendszer, a fejlesztő nevelésben- oktatásban résztvevő gyermekek és fiatalok évvégi értékeléshez segédanyag.
Az autizmussal élő súlyos és halmozottan fogyatékos tanulók nevelésére-oktatására módszertani anyagot és szemléltető eszközöket (kommunikációs kártyák) tartalmazó kiadvány.
A módszertani segédanyag a csoportos fejlesztő nevelés-oktatás heti tervéhez, és az egyéni fejlesztő nevelés-oktatásban részesülő tanulók egyéni fejlesztéséhez.
Differenciált feladatbank a komplex, egymásra épülő megfigyelési-fejlesztési-értékelési rendszerhez.
II. B) A minőségi szolgáltatás nyújtásához szükséges eszközök biztosítása
Infokommunikációs eszközök és fejlesztő eszközök kerültek beszerzésre.
III. C) A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek társadalmi elfogadásának elősegítése
Honlapunkon elérhető a társadalmi integrációt segítő érzékenyítő foglalkozások tartásához készült munkafüzet és módszertani útmutató (általános iskolai és középiskolai korosztály számára).
Rendkívüli osztályfőnöki órák keretében általános iskolás és középiskolás tanulók érzékenyítése.
Szülő-szakembertalálkozó találkozó félnapos rendezvény keretén belül került megrendezésre 3 alkalommal.
Érzékenyítő kirándulás a Szegedi Vadasparkban. Egésznapos eseményként került megrendezésre, ahol a Nicolae Balcescu Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium 4. osztályos tanulói és az Esély Pedagógiai Központ EYGMI Pánczél Imre Tagintézményének SHF tanulói vettek részt.
II. Utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat
Honlapunkon letölthető formában elérhetőek, partnerintézményeink a pedagógiai programjukba beillesztették.
Félnapos és nem félnapos programjaink online és jelenléti formában kerültek megrendezésre és lehetővé tették az integráló intézmények pedagógusaival a folyamatos együttműködést. A kidolgozott módszerek bemutatása, átadása egyben szakmai konzultáció is volt. Az együttnevelést segítő kollégákkal történő hálózatfejlesztés az SNI-s gyermekekért végzett szakmai munkát és eredményes haladásukért érzett felelősségvállalást segítette. A többségi pedagógusok mentorálása tovább folytatódik.
Megvalósultak olyan segítő programok, melyek során az SNI-s gyermekek szülei, a többségi pedagógusok és az osztályközösségek lehetőséget kaptak a problémák megértésére, ezzel a befogadás elősegítésére. A viselkedés és magatartás súlyos zavarával küzdő gyermekekkel való bánásmód és oktatási módszerek, valamint az autizmussal élők szocializációval kapcsolatos problématerületei kiemelt figyelmet kaptak a szemléletformáló szakmai megbeszélések során.
5.1. Integrált nevelés-oktatásban részesülő autista gyermekek/tanulók számára
5.1.2. Gyakorlati ötletek protetikus környezet kialakításához
5.2. Felmérő rendszer 1-4. osztályig
5.2.1. Matematika
5.2.2. Nyelvtan
5.2.3. Írás
5.2.4. Olvasás
5.2.5. Szövegértés
5.2.6. Szöveg értékelés
5.3. Felmérő rendszer 5-8. osztályig
5.3.1. Matematika
5.3.2. Írás
5.3.3. Olvasás
5.3.4. Szövegértés
5.3.5. Szöveges értékelés 5-8. magyar
5.3.6. Szöveges értékelés 5-8. matematika
5.4. Kapcsolattartási utak a fejlesztő nevelés – oktatásban (módszertani segédanyag)
5.5. Érzékenyítés
Általános Iskola
Érzékenyítés alsó tagozat munkafüzet
Érzékenyítés alsó tagozat útmutató
Érzékenyítés felső tagozat munkafüzet
Érzékenyítés felső tagozat útmutató
Középiskola
5.6. Műhelymunkák téma meghatározása, problémaleltár készítése kérdőívezés módszerrel
5.7. Egyéni fejlesztési terv sémája matematika
5.7.1. Matematika – 1. évfolyam
5.7.2. Matematika – 2. évfolyam
5.7.3. Matematika – 3. évfolyam
5.7.4. Matematika – 4. évfolyam
5.7.5. Matematika – 5-6. évfolyam
5.7.6. Matematika – 7-8. évfolyam
5.8. Egyéni fejlesztési terv sémája magyar nyelv
5.8.1. Beszéd, olvasás, írás – 1. évfolyam
5.8.2. Beszéd, olvasás, írás – 2. évfolyam
5.8.3. Beszéd, olvasás, írás – 3. évfolyam
5.8.4. Beszéd, olvasás, írás – 4. évfolyam
5.8.5. Beszéd, olvasás, írás – 5-6. évfolyam
5.8.6. Beszéd, olvasás, írás – 7-8. évfolyam
5.9. Módszertani segédanyag az 5-8. évfolyamos SNI tanulók mértékegységváltásának elsajátításához
5.12. Differenciált feladatbank a fejlesztő nevelés-oktatásban résztvevő tanulók számára
Az Esély Pedagógiai Központ Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat, Nevelési Tanácsadó innovatív fejlesztése
Békéscsabai Tankerületi Központ és az Esély Pedagógiai Központ EGYMI szerepe a projektben: Projektgazda
Projekt azonosító: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0545
Indítás: 2013. március 25.
Zárás: 2015. november 30.
Támogatás összege: 99 917 000.- forint
Támogatás mértéke. 100%
Konzorciumi tagok: –
Projekt státusza: Lezárt
A projekt rövid leírása:
Egészséggel kapcsolatos iskolai programok megvalósítása
Sportkirándulások, táborok, szabadtéri mozgásos tevékenységek
Nemzeti hagyományokkal, helytörténeti ismeretekkel kapcsolatos kulturális napok szervezése
Természettudományos ismeretek korszerű oktatását támogató eszközök vásárlása ( földrajz, biológia, kémia, fizika tantárgyakhoz kapcsolódóan)
Egészségnapokkal, mindennapos testneveléssel, környezeti neveléssel kapcsolatos eszközbeszerzések
Az intézmény pedagógusai és partnerintézményei számára továbbképzések szervezése
Idegen nyelvi, informatikai képzésekhez kapcsolódó programok, eszközök beszerzése
A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2015. november 30.
Esély Pedagógiai Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Cím: 5600, Békéscsaba, Vandháti út 3.
Telefon: 66/325-853 | e-mail: bcs.eselypedagogia@gmail.com
Om azonosító: 028452
Copyright © 2022-2024. Esély Pedagógiai Központ EGYMI