„Mindannyian mások vagyunk” A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a Békéscsabai Tankerületi Központban

 

Magyarország Kormányának felhívása a fejlesztő nevelés-oktatást és a pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó, valamint az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatot működtető köznevelési intézmények számára , a korai iskolaelhagyást csökkentő és a minőségi oktatáshoz való hozzáférést előmozdító projektek megvalósítása érdekében.

A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a társadalmi felzárkózási és népesedési programok kezelését a köznevelés minőségének fejlesztése útján, kiemelt tekintettel a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére. A cél eléréséhez a Kormány a fejlesztő nevelés-oktatást és a pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó, valamint az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatot működtető köznevelési intézmények fejlesztésével kíván hozzájárulni a jelen felhívásban foglalt feltételek mentén.

A projekt címe: „Mindannyian mások vagyunk” A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a Békéscsabai Tankerületi Központban

Békéscsabai Tankerületi Központ szerepe a projektben: Projektgazda

Projekt azonosító: EFOP-3.1.6-16-2017-00045

Indítás: 2019. szeptember 1.

Zárás: 2023. november 29.

Támogatás összege: 171 400 000 Ft

Projekt státusza: Folyamatban lévő

A projekt átfogó célja:

Az inkluzív, méltányos és minőségi nevelési-oktatási feltételek javítása

A nevelési-oktatási egyenlőtlenségek csökkentése

A pályázat konkrét célja az Esély Pedagógiai Központ EGYMI, mint megvalósító számára

           I. A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekeket ellátó intézmények szakmai fejlesztése

    1.    A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek ellátásával foglalkozó köznevelési intézmény szakmai fejlődésének elősegítése, a családok kompetenciáinak erősítése, a társadalmi elfogadás elősegítése.

 

           II. Utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat

    1.    A projekt egyik célja, hogy az utazó gyógypedagógusi, konduktori hálózat pedagógusai szakmai-módszertani munkájukkal, az infokommunikációs és fejlesztő eszközök beszerzésének lehetőségével élve hatékonyan elősegítsék az integrált nevelés-oktatásban részesülő sajátos nevelési igényű gyermek/tanulók színvonalas rehabilitációját. A minőségi oktatáshoz való hozzáférés támogatásával, az érzékenyítős és támogató programok megvalósításával az SNI-s tanulók esélyegyenlőségét növeljék. Tervezett tevékenységeivel a hálózat eredményesen hozzájáruljon a gyermekek/tanulók nevelési- oktatási, mind a társadalmi inklúziójának elősegítéséhez. A hálózat szakmai segítségnyújtása, módszertani munkái váljanak elérhetővé Békéscsabai Tankerületi Központ más járásaiban dolgozó pedagógusok számára is, tudásmegosztást valósítva meg.
    2.    Az integrált nevelési formák minőségi továbbfejlesztése, a társadalmi és oktatási inklúzió elősegítése.

 

A pályázatba bevont telephelyeink

Székhelyintézmény                                            5600 Békéscsaba, Vandháti út 3.

Pánczél Imre Tagintézmény                               5700 Gyula, Szent István út 36.

Pánczél Imre Tagintézmény Telephelye             5700 Gyula, Szent István út 34.

Projekt tevékenységünk:  A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekeket ellátó intézmények szakmai fejlesztése

           I. A) Az Intézmény szakmai megújulása

Honlapunkon elérhető szakmai módszertani anyagok:

„Kapcsolattartási utak” – a köznevelési intézmények és a szociális alapellátást-szakellátást biztosító intézmények közötti kapcsolattartási utak módszertani segédanyaga.

Megfigyelési szempontrendszer, a fejlesztő nevelésben- oktatásban résztvevő gyermekek és fiatalok évvégi értékeléshez segédanyag.

Az autizmussal élő súlyos és halmozottan fogyatékos tanulók nevelésére-oktatására módszertani anyagot és szemléltető eszközöket (kommunikációs kártyák) tartalmazó kiadvány.

A módszertani segédanyag a csoportos fejlesztő nevelés-oktatás heti tervéhez, és az egyéni fejlesztő nevelés-oktatásban részesülő tanulók egyéni fejlesztéséhez.

Differenciált feladatbank a komplex, egymásra épülő megfigyelési-fejlesztési-értékelési rendszerhez.

           II. B) A minőségi szolgáltatás nyújtásához szükséges eszközök biztosítása

Infokommunikációs eszközök és fejlesztő eszközök kerültek beszerzésre.

           III. C) A súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek társadalmi elfogadásának elősegítése

Honlapunkon elérhető a társadalmi integrációt segítő érzékenyítő foglalkozások tartásához készült munkafüzet és módszertani útmutató (általános iskolai és középiskolai korosztály számára).

Rendkívüli osztályfőnöki órák keretében általános iskolás és középiskolás tanulók érzékenyítése.

Szülő-szakembertalálkozó találkozó félnapos rendezvény keretén belül került megrendezésre 3 alkalommal.

Érzékenyítő kirándulás a Szegedi Vadasparkban. Egésznapos eseményként került megrendezésre, ahol a Nicolae Balcescu Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium 4. osztályos tanulói és az Esély Pedagógiai Központ EYGMI Pánczél Imre Tagintézményének SHF tanulói vettek részt.

           II. Utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat

  1. Módszertani segédanyagok:

Honlapunkon letölthető formában elérhetőek, partnerintézményeink a pedagógiai programjukba beillesztették.

  • Elkészült az integráltan tanuló SNI-s tanulók olvasási, szövegértési, írás-helyesírási, valamint matematikai képességeinek objektív meghatározásához a felmérőrendszer 1-8. évfolyamokra, két verzióban a bemeneti és a kimeneti mérés elvégzéséhez. A felmérő értékeléséhez elkészült a szöveges értékelési séma szintén 1-8. évfolyamra. Valamint az egyéni fejlesztési terv sémája matematika és magyar nyelv és irodalom tantárgyakhoz 1-8. évfolyam viszonylatában.
  • Speciális problémákra nyújt javaslatot a mértékegységváltás módszertani segédanyag.
  • Megvalósult az autista gyermekek/tanulók befogadását elősegítő protokoll elméleti és gyakorlati formában.
  • A zökkenőmentes beilleszkedés támogatására az egyéni átvezetés módszertana készült el.

 

  1. Tudásmegosztás elősegítése, szakmai műhelymunkák, workshopok:

Félnapos és nem félnapos programjaink online és jelenléti formában kerültek megrendezésre és lehetővé tették az integráló intézmények pedagógusaival a folyamatos együttműködést. A kidolgozott módszerek bemutatása, átadása egyben szakmai konzultáció is volt. Az együttnevelést segítő kollégákkal történő hálózatfejlesztés az SNI-s gyermekekért végzett szakmai munkát és eredményes haladásukért érzett felelősségvállalást segítette.  A többségi pedagógusok mentorálása tovább folytatódik.

  1. Szakembereink specifikus tanfolyamokon, akkreditált képzéseken való részvétele számos új tudást tett elérhetővé. Az új módszerek megismerése gazdagította az utazó hálózat ellátási területeit.

 

  1. Szülősegítő és szemléletformáló, érzékenyítő tréningek tartása

Megvalósultak olyan segítő programok, melyek során az SNI-s gyermekek szülei, a többségi pedagógusok és az osztályközösségek lehetőséget kaptak a problémák megértésére, ezzel a befogadás elősegítésére. A viselkedés és magatartás súlyos zavarával küzdő gyermekekkel való bánásmód és oktatási módszerek, valamint az autizmussal élők szocializációval kapcsolatos problématerületei kiemelt figyelmet kaptak a szemléletformáló szakmai megbeszélések során.

  1. Infokommunikációs és fejlesztő eszközök beszerzésre kerültek.
  1. Pályázati felhívás 
  2. A projekt megvalósíthatósági tanulmánya (szakmai terve) (Feltöltés alatt)
  3. Sajtokozlemeny_EFOP-3.1.6-16-2017-00045
  4. Intézményi pályázati programok, fotók (Feltöltés alatt)
  5. Letölthető dokumentumok:

5.1. Integrált nevelés-oktatásban részesülő autista gyermekek/tanulók számára

5.1.1.Módszertani útmutató az autizmus spektrum zavarral élő gyermekeket befogadó óvodák és általános iskolák számára

5.1.2. Gyakorlati ötletek protetikus környezet kialakításához

 

5.2. Felmérő rendszer 1-4. osztályig

5.2.1. Matematika

5.2.2. Nyelvtan

5.2.3. Írás

5.2.4. Olvasás

5.2.5. Szövegértés

5.2.6. Szöveg értékelés

 

5.3. Felmérő rendszer 5-8. osztályig

5.3.1. Matematika

5.3.2. Írás

5.3.3. Olvasás

5.3.4. Szövegértés

5.3.5. Szöveges értékelés 5-8. magyar

5.3.6. Szöveges értékelés 5-8. matematika

 

5.4. Kapcsolattartási utak a fejlesztő nevelés – oktatásban (módszertani segédanyag)

 

5.5. Érzékenyítés

Általános Iskola

Érzékenyítés alsó tagozat munkafüzet

Érzékenyítés alsó tagozat útmutató

Érzékenyítés felső tagozat munkafüzet

Érzékenyítés felső tagozat útmutató

            Középiskola

Középiskola-munkafüzet

Középiskola-útmutató

 

5.6. Műhelymunkák téma meghatározása, problémaleltár készítése kérdőívezés módszerrel

 

5.7. Egyéni fejlesztési terv sémája matematika

5.7.1. Matematika – 1. évfolyam

5.7.2. Matematika – 2. évfolyam

5.7.3. Matematika – 3. évfolyam

5.7.4. Matematika – 4. évfolyam

5.7.5. Matematika – 5-6. évfolyam

5.7.6. Matematika – 7-8. évfolyam

 

5.8. Egyéni fejlesztési terv sémája magyar nyelv

5.8.1. Beszéd, olvasás, írás – 1. évfolyam

5.8.2. Beszéd, olvasás, írás – 2. évfolyam

5.8.3. Beszéd, olvasás, írás – 3. évfolyam

5.8.4. Beszéd, olvasás, írás – 4. évfolyam

5.8.5. Beszéd, olvasás, írás – 5-6. évfolyam

5.8.6. Beszéd, olvasás, írás – 7-8. évfolyam

 

5.9. Módszertani segédanyag az 5-8. évfolyamos SNI tanulók mértékegységváltásának elsajátításához

5.10. Az Ö.T.V.E.N. Program gyakorlati alkalmazása a fejlesztő nevelés-oktatásban, a súlyosan halmozottan sérült autista fiatalok körében

5.11. Fejlesztő nevelés-oktatásban részesülő gyermekek, tanulók megfigyelésén alapuló állapotmegismerő eszköze – segédanyag az egyéni fejlesztési terv elkészítéséhez

5.12. Differenciált feladatbank a fejlesztő nevelés-oktatásban résztvevő tanulók számára

 

 

MOP-3.1.4-12/2-2012-0545

Az Esély Pedagógiai Központ Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat, Nevelési Tanácsadó innovatív fejlesztése

Békéscsabai Tankerületi Központ és az Esély Pedagógiai Központ EGYMI szerepe a projektben: Projektgazda

Projekt azonosító: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0545

Indítás: 2013. március 25.

Zárás: 2015. november 30.

Támogatás összege: 99 917 000.- forint

Támogatás mértéke. 100%

Konzorciumi tagok: 

Projekt státusza: Lezárt

A projekt rövid leírása:

Egészséggel kapcsolatos iskolai programok megvalósítása

Sportkirándulások, táborok, szabadtéri mozgásos tevékenységek

Nemzeti hagyományokkal, helytörténeti ismeretekkel kapcsolatos kulturális napok szervezése

Természettudományos ismeretek korszerű oktatását támogató eszközök vásárlása ( földrajz, biológia, kémia, fizika tantárgyakhoz kapcsolódóan)

Egészségnapokkal, mindennapos testneveléssel, környezeti neveléssel kapcsolatos eszközbeszerzések

Az intézmény pedagógusai és partnerintézményei számára továbbképzések szervezése

Idegen nyelvi, informatikai képzésekhez kapcsolódó programok, eszközök beszerzése

A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2015. november 30.

Esély Pedagógiai Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

Cím: 5600, Békéscsaba, Vandháti út 3.
Telefon: 66/325-853 | e-mail: bcs.eselypedagogia@gmail.com
Om azonosító: 028452

 

  Copyright © 2022-2024. Esély Pedagógiai Központ EGYMI

Megszakítás