Az általános iskolában 1-8 évfolyamon különböző, egységes pedagógiai rendszert képező tevékenységrendszerben történik a fejlesztés, nevelés, oktatás.
Iskolánk pedagógiai programjának tartalmát a központi jogszabályok, a fenntartó rendelkezései és az iskolahasználók igényei határozzák meg.
Pedagógiai programunk olyan cél-, feladat és tevékenységrendszerre épül, amely biztosítja tanítványainknak, hogy minél teljesebben bontakoztathassák ki személyiségüket.
Nevelő és oktató munkánk csak akkor lehet eredményes, ha az iskola teret ad a színes, sokoldalú iskolai életnek, a tanulásnak, a játéknak, a munkának; ha fejleszti a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát; ha hozzájárul életmódjuk, motívumaik, szokásaik, az értékekkel történő azonosulásuk fokozatos kialakításához, meggyökereztetéséhez.
A társadalom, a pedagógusok és a szülők célja azonos: gyermekeinkből művelt, képzett, az életben boldogulni tudó, becsületes és szorgalmas embereket szeretnénk nevelni. Ez kulturált, esztétikus, megfelelően felszerelt iskolát, a tanítványokat szerető, megértő pedagógusokat és a velük partnerként együttműködő szülőket feltételez.
Iskolánk nevelőtestülete olyan pedagógiai program alapján kíván dolgozni, amely biztosítja a fentieket az itt tanuló gyermekek számára.
Intézményünk ellátási területe a sajátos nevelési igényű populáció széles körét érinti, eltérő ellátási formák alkalmazásával.
Közös vonás – az ellátás vonatkozásában -, hogy nevelési, oktatási tevékenységünket az egyes típusok és azon belül egyes tanulók sajátosságaihoz – pedagógiai, pszichológiai jellemzőikhez, sajátos tanulási jellemzőikhez, életkorukhoz – igazítjuk.
Az iskoláskorú sajátos nevelési igényű tanulóink típusonkénti megoszlása:
Módszereinkben, eljárásainkban az elfogadó, ugyanakkor következetesen határozott bánásmód elvét alkalmazzuk.
Nevelő-oktató munkánk középpontjában tanítványaink tudásának, képességeinek, egész személyiségének fejlődése, fejlesztése áll.
Célunk az, hogy meglássuk, megláttassuk és továbbfejlesszük minden gyermekben személyiségének saját értékeit.
Hitvallásként:
„Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk.
Hozzá kell segítenünk, hogy a saját ítélő erejét, a saját felfogóképességét használja.
Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban. (…)
A mi vélekedéseink és meggyőződéseink csak a mi
számunkra érvényesek.
Az ifjúság elé tárjuk őket, hogy azt mondjuk: így látjuk mi a világot.
Nézzétek meg most már ti is, milyennek mutatja magát nektek.
Képességeket ébresszünk fel, és ne meggyőződéseket közvetítsünk.
Ne a mi igazságainkban higgyen az ifjúság, hanem a mi személyiségünkben.
Azt vegyék észre a felnövekvők, hogy mi keresők
vagyunk, és őket is a keresők útjára kell vezetnünk.”
/Rudolf Steiner/
Esély Pedagógiai Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Cím: 5600, Békéscsaba, Vandháti út 3.
Telefon: 66/325-853 | e-mail: bcs.eselypedagogia@gmail.com
Om azonosító: 028452
Copyright © 2022-2024. Esély Pedagógiai Központ EGYMI